+36 20 466 0070 1026 Bp. Szilágyi Erzsébet fasor 105. | H-P: 10-18 h

Esztétikai Bőrgyógyászat

Pigmentfoltok kezelése

Mi is az a pigment?

Az emberi bőr három rétegből áll, ezek a következők: felhám, irha és bőralja. A hámrétegben találhatók az úgynevezett pigmentsejtek, más néven festéksejtek vagy melanociták, amelyek pigmentszemcséket, azaz melanint termelnek. Ezek a szemcsék határozzák meg a szemünk, a hajunk és a bőrünk színét, funkciójuk pedig többek között megvédeni a kültakarót a nap káros sugaraitól. Amikor a pigmentsejtek bizonyos okból kifolyólag túlzott mennyiségű színezőanyagot termelnek, kialakulnak a pigmentfoltok. Kétféle melanint ismerünk, az eu- és feomelanint. Hiperpigmentációt okozhat: a melanociták számának szaporodása, a melanintermelés fokozódása, a melanin eloszlás módosulása. A fokozott pigmentáció döntő többségben epidermalis/hámban elhelyezkedő/dermalis/irhában elhelyezkedő/ és kevert lehet. A szekunder hiperpigmentációk kialakulhatnak hormonális, anyagcsere- és nutricionális zavaroktól, fizikai és kémiai hatásoktól, illetve gyulladások következményeként is.

A pigmentfoltok megjelenése

A jórészt szabálytalan alakzatú, barnás színű elváltozások nem keverendők össze az anyajegyekkel. Zömmel teljesen ártalmatlanok, és az esetek túlnyomó többségében mindössze esztétikai szempontból okoznak problémát, mivel gyakran a látható helyeken, az arcon és a kézfejen alakulnak ki. A melasma az arcon megjelenő barnás színű folt. Elsősorban nőknél jelenik meg, minden bőrtípusban előfordulhat, napfény hatására kifejezettebb. Pontos oka nem ismert, feltehetően több tényező együttes hatására alakul ki (hormonális hatás, kozmetikumok szerepe, genetikai hajlam, napfény).

A pigmentfoltok, májfoltok – gyakran a terhesség vagy a fogamzásgátló szedése alatt kialakuló – barnás bőrelváltozások télen halványulhatnak valamelyest, de a fényvédelemről ekkor is érdemes gondoskodni, a tavaszi-nyári hónapokban pedig egyenesen kötelező a fényvédő termékek alkalmazása.

A pigmentfoltok hatékony kezelése

Ha hosszú távon szeretnénk megszabadulni a pigmentfoltoktól, első körben a kialakulásuk okát kell meghatározni. Míg a hormonális vagy gyógyszer szedése miatt kialakuló elváltozás a kiváltó faktor kiiktatásával magától is megszűnhet, az öregségi vagy gyulladás után (például pattanás) megjelenő foltok eltüntetése mindenképp kezelést igényel, akárcsak az örökletes tényezők miatt megjelenők. A pigmentfoltok eltüntetése nem egyszerű feladat, a fényvédelem az egyik sarkalatos pont. Amennyiben ezt nem tartjuk be, a foltok napfény hatására újra feltűnhetnek.

Kezeléseink

• A halványító hatású anyagok, krémek megoldást jelenthetnek a kevésbé erőteljes színű foltokra.
  • ZO bőrterápiás rendszer, pigmentellenes bőregészség program, fényvédelem.
  • A microdermabrasio, bőrcsiszolás nemcsak eltávolítja a felesleges hámsejteket, hanem a pigmentfoltoktól is segíthet megszabadulni.

A lézeres kezelés az egyik leghatékonyabb eszköz a pigment-, nap- és májfoltok, illetve a szeplők ellen:

• ELOS kezelések, IPL kezelések
  • Bison frakcionált szén-dioxid lézerkezelés
  • Kémiai hámlasztás, peelingek: AHA hámlasztás, ZO 3 Step peel, TCA-triklór ecetsavas hámlasztás
  • Folyékony nitrogénes fagyasztás
  • Plasmage: lentigo kezelőprogram
  • Mezoterápia: RRS Whitening

Ha Önnek is nehézséget jelentenek az esztétikai szempontból kellemetlen bőrelváltozások, jelentkezzen be szalonunkba, hogy mielőbb megoldást találjunk a problémára!

Tags: Klasszikus bőrgyógyászat Lézer/IPL kezelések

"Hello Facebook, hello Instagram!
Kövesd Dr. Pellion Szilvia új Facebook és Instagram oldalát, ahol sok érdekességgel és újdonsággal találkozhatsz!"