+36 20 466 0070 1026 Bp. Szilágyi Erzsébet fasor 105. | H-P: 10-18 h

Pasarét
Esztétikai Bőrgyógyászat

Bőrsebészeti kezeléseink

Atheroma, lipoma, bőr alatti növedékek eltávolítása

Atheroma: a kásadaganatnak is nevezett elváltozás főleg esztétikailag zavaró, ugyanakkor gyulladt állapotban fájdalmat, sőt akár lázat is okozhat. Kialakulásában a faggyúmirigyek kivezetőcsövének elzáródása áll. Leggyakrabban a hajas fejbőrön és a törzsön, arcon fordul elő.

Mivel az atheroma jóindulatú elváltozás, eltávolítása főleg esztétikai okokból kifolyólag válhat indokolttá, illetve ezzel megelőzhető, hogy gyulladás alakuljon ki. Amennyiben az atheroma begyullad, a műtét sürgőssé is válhat, hiszen a tömlő spontán megnyílása után maradó heg maradandó nyomot hagyhat. Az atheroma eltávolításával lehetséges a probléma gyors és esztétikus megoldása.

Lipoma: a bőr alatt kialakuló jóindulatú daganat tüneteket csak akkor okoz, ha méretéből vagy elhelyezkedéséből adódóan nyomja az alatta lévő idegeket.

Általában puha tapintatú, mobilis subcutan csomó, különböző méretben. A lipóma legtöbb esetben a lábakon, a karokon, illetve a törzsön alakul ki, de nem ritka a látványosabb testtájakon, a nyakon, az arcon, illetve a fejbőrön való megjelenése sem.

A lipóma ártalmatlan zsírdaganat, amelyet a legtöbbször pusztán esztétikai okokból szokás eltávolítani. Amennyiben mérete elhanyagolható, és a páciens számára sem kellemetlen a jelenléte, nem szükséges kimetszeni. A lipóma mérete általában kisebb, mint öt centiméter, ám ha ennél nagyobbra nő, a környezetét nyomva kellemetlenné válhat.

Legyen szó atheromáról vagy lipómáról, az elváltozás műtéti eltávolítása gyors és egyszerű, nyugalmi állapotban a műtét helyi érzéstelenítéssel is elvégezhető. A daganatot szakorvosunk tokostól távolítja el, miután a sebet esztétikus módon, bőrvarrattal egyesíti. Amennyiben az atheroma begyullad, a legfontosabb, hogy a gyulladásos gennyet eltávolítsuk, és megszüntessük a gyulladást, de az atheromát ilyen állapotában nem mindig van lehetőség tokostól kimetszeni. Az eltávolított anyagról minden esetben szövettani vizsgálat készül, melyről írásos lelet készül.

Tags: Modern bőrsebészet

"Hello Facebook, hello Instagram!
Kövesd Dr. Pellion Szilvia új Facebook és Instagram oldalát, ahol sok érdekességgel és újdonsággal találkozhatsz!"